10:14 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر نیرو

دستکاری در طبیعت و ایجاد آلودگی در پی انتقال آب
نماد برتر- مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.
شیرین سازی آب دریا برای جنوبی ها
نماد برتر- شیرین سازی آب دریا طی سال های اخیر یکی از موضوعات اصلی مسوولان آبی بوده تا شاید با رفع شوری دریا کام مردمان استان های کم آب، شیرین و مرهمی بر زخم کهنه دشت‌های بحرانی و بحران کم آبی کشور گذاشته شود.
گسترش همکاری‌ ایران و قطر در حوزه برق
نماد برتر- در دیدار وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر مشاور در امور انرژی قطر، گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه برق مورد تاکید قرار گرفت.
افتتاح طرح آبرسانی به ۱۵ روستای شهرستان فیروزکوه
نماد برتر- طرح آبرسانی به شهر سرخه و ۱۵ روستای شهرستان فیروزکوه با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی صبح امروز با حضور وزیر نیرو در قالب بیست و هفتمین هفته پویش #هر هفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید.
جایگاه طلایی برای تجدیدپذیرها
نماد برتر- با شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف برق در دنیا توجه به انرژی های تجدیدپذیر افزایش یافته و به نظر می رسد که جایگاه طلایی در انتظار انرژی پاک باشد.
سرمایه‌گذاری ۱۹۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش‌های آب و برق تهران
نماد برتر- وزیر نیرو از بهره‌برداری ۱۲۴ پروژه در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون در دولت تدبیر و امید ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های آب و برق تهران سرمایه‌گذاری شده است.
ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۸۴۵۰۰ مگاوات رسید
نماد برتر- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با افتتاح واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم ظرفیت منصوبه نیروگاهی در جزیره قشم به ۴۸۰ مگاوات، در استان هرمزگان به ۴۰۰۰ مگاوات و در کل کشور به ۸۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.
تغییر اقلیم عامل خشکسالی‌ها و ترسالی‌های طولانی در کشور
نماد برتر- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: موسسه تحقیقات آب باید به سمت تولید داده‌های صحیح و دقیق در زمینه آب و آب و فاضلاب حرکت کند.
تعطیلی ۳۰درصد هتل‌ها و بیکاری دو سوم شاغلان
نماد برتر- رییس جامعه هتلداران ایران از تعطیلی ۳۰درصد هتل‌ها و بیکاری دو سوم نیروی شاغل در این بخش خبر داد.
۶۰ درصد بنزین صادراتی پالایشگاه های ایران جذب عراق می شود
نماد برتر- سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: ۶۰ درصد بنزین صادراتی پالایشگاه های ایران راهی بازار عراق می‌شود و مشکلی در دریافت وجوه نیست.
آخرین وضعیت تولید انرژی از طلای کثیف
نماد برتر- روزانه حدود ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می شود که می توان از این ظرفیت برای تولید انرژی استفاده کرد و آنطور که معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرده برای این مهم با شهرداری مذاکراتی صورت گرفته است.
ایران صادرکننده آب می شود؟
نماد برتر- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ایران اکنون در چنین شرایطی قرار نگرفته که بتوان گفت می تواند صادر کننده آب باشد اما وضعیت منابع آبی طی سال های اخیر مناسب بوده است.
آخرین وضعیت زاینده رود و دریاچه ارومیه
نماد برتر- معاون آب و آبفای وزیر نیرو آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و زاینده رود را تشریح کرد و گفت: وضعیت دریاچه ارومیه نرمال است اما در زاینده رود بارندگی مناسبی را شاهد نیستیم.
کریمی: دامداران و کشاورزان تحت فشار هستند
نماد برتر- نماینده اراک تاکید کرد که دامداران به دلیل مشکلات جدی در عرصه تولید و افزایش قیمت نهاده ها تحت فشار هستند و با این روند دام های شیری و گوشتی بسیاری به کشتارگاه ها وارد می شود.
ظرفیت تونل‌ بادی مشترک ایران و افغانستان چقدر است؟
نماد برتر- معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ظرفیت تونل بادی مشترک ایران و افغانستان ۳۰ هزار مگاوات تخمین زده شده که ۲۵ هزار مگاوات سمت افغانستان و ۵۰۰۰ مگاوات سمت ایران است.